Grevelingenweek

13 t/m 21 oktober 2017

meer weten...

 

VVV ervaart gastvrijheid op Goeree-Overflakkee

VogelnestVVVbezoek18mei2017

Op donderdag 18 mei jl. startten bestuursleden en medewerksters van VVV Goeree-Overflakkee met het bezoeken van div. (recreatie)bedrijven (en VVV-leden) op het eiland.

Natuurlijk staat de deur van ’t Blaeuwe Huus altijd open en ontmoeten recreatieondernemers en “VVV-ers” elkaar op allerlei bijeenkomsten maar bij het recreatiebedrijf thuis meekijken en ervaren waar de gast verblijft en recreëert, is enorm belangrijk. Het is goed om te weten naar welk soort accommodatie wordt doorverwezen maar ook om bijv. tijdens een rondleiding op het bedrijf te horen hoe de recreatieondernemer over de marketing en promotie van het eiland denkt, waar is behoefte aan en hoe kan de VVV daar dan op in spelen.

Gestart werd op Camping ’t Vogelnest in Stad a/h Haringvliet van de familie Vogelaar. Hier werd zeker de rust, de ruimte en de privacy ervaren zoals op de website wordt vermeld. Vervolgens werd door Miranda Buys een rondleiding verzorgd op Camping de Lage Werf in Den Bommel. Inderdaad een “lusthof met veel groen en ruime plaatsen”. Bij Caravanhandel en Camping de Grevelingen in Nieuwe-Tonge  vertelde Jeroen Buijs op de Battenoordse dijk over de geschiedenis van het familiebedrijf maar uiteraard ook over de toekomstplannen. Camping de Grevelingen beschikt, evenals de andere 2 campings over mooie toeristische kampeer- en stacaravanplaatsen, prachtig sanitair en veel recreatiemogelijkheden binnen handbereik.

Deze campings verwelkomen heel gastvrij, jaarlijks, een zelfde soort gast maar het is leuk om te zien dat ze alle drie ook wel de focus leggen op verschillende doelgroepen. Diversiteit in het aanbod van verblijfsmogelijkheden op het eiland, is alleen maar goed. Dit kan meer en nieuwe gasten opleveren. Gastvrijheid betekent ook dat de gasten optimaal geïnformeerd worden over wat er eilandbreed voor leuke dingen te doen zijn en wat voor moois er te zien is. Hierop gaat de VVV voor de toekomst nog sterker inzetten, bijv. met digitale middelen. Kennis vanuit de markt is voor deze verhoogde inzet broodnodig dus de volgende serie bedrijfsbezoeken wordt gepland!

« Terug